Mutua's Finest

           Wat is Mutua’s Finest?

Dit jaar organiseren wij de tweede editie van het evenement Mutua's Finest binnen onze vereniging Vindicat. Dit evenement staat in het teken van het ondernemerschap van onze leden.

Deelnemende teams krijgen de kans om hun idee of start-up op professionele wijze te ontwikkelen, onder intensieve begeleiding van vakkundige coaches gedurende een periode van 16 weken. Deze coaches zullen de deelnemers helpen met het opzetten en professionaliseren van een bedrijfsplan voor hun onderneming.

Daarnaast worden er gedurende deze periode meerdere workshops aangeboden door bijzondere gastprekers aan onze deelnemers, zodat zij de fijne kneepjes van verschillende aspecten van het opzetten van een start-up of een idee uit verschillende invalshoeken ontdekken.

Dit evenement is gebaseerd op concepten als Dragon's Den en de Philips Innovation Award. Op zondag 5 juni zullen 5 teams hun sterkste pitch te laten horen aan een gerenommeerde jury. Deze jury zal aan het einde van deze dag de hoofdprijs van €5000 uitreiken aan het winnende team.


mutuas_finest_2122.jpeg
Mutua's Finest '21 - '22

Wat voor rol kunt u vervullen binnen dit evenement?

Hieronder volgt een kort overzicht van de rollen die u eventueel zou kunnen vervullen binnen dit evenement en een korte omschrijving van de rollen. U kunt kiezen tussen: coach, workshop provider, lid van de selectiecommissie en jurylid.

Coach

Als coach zult u worden gekoppeld aan een deelnemend team. Elk team zal na het sluiten van de inschrijvingen een korte pitch van hun idee insturen, waarna uzelf uw top 3 kunt aangeven op basis waarvan u gekoppeld wordt aan een team. Vervolgens vinden wekelijks contactmomenten plaats waarbij u begeleiding kunt bieden en problemen bespreken die zich (kunnen) voordoen.             

Hoeveel uur en op welke dag dit plaatsvindt, is geheel flexibel en afhankelijk van wat tussen u en het team is afgesproken. Op basis van onze ervaring van vorig jaar kunnen we wel als indicatie geven dat het gemiddeld 2 uur per week zal kosten, maar dit kan naarmate de finaledag dichterbij komt steeds iets oplopen.



Workshop provider

Er zullen tijdens het traject 9 verschillende workshops worden aangeboden aan de deelnemende teams. Deze zullen op de donderdagen plaatsvinden. De eerste zal plaatsvinden op 10 maart en de laatste op 12 mei. Een workshop zal ongeveer één tot anderhalf uur duren en kan zowel fysiek als digitaal (via zoom) worden gegeven.

Enkele voorbeelden van workshops die vorig jaar zijn gegeven:

  1. Maarten Boekema. Focus van de workshop: "top 10 redenen waarom start-ups falen - en hoe voorkom je dat?"
  2. Han Kolff. Focus van de workshop: de "why, what and how of a scalable minimum viable product".
  3. Berend Mintjes. Focus van de workshop: "hoe kijkt een angel (term uit Dragon's Den) naar jouw idee/bedrijf?"

Jury lid

De jury zal aanwezig zijn op de finaledag van 5 juni. Om het zo objectief mogelijk te laten verlopen, zal de jury voor deze datum niet in contact komen met de deelnemende teams. Op de dag zelf zal de jury luisteren naar de pitches van de vijf beste teams van Mutua's Finest 2022, waarna ze kritische vragen stellen om pijnpunten van het idee aan te kaarten en/of meer te weten te komen. Na alle vijf de pitches zal de jury op basis van de pitch en de antwoorden op de kritische vragen de uiteindelijke winnaar van Mutua’s Finest 2022 bepalen.

Ook is het de taak van de jury om de cheque uitreiken aan de winnaar, die daarmee een prijzenpot van €5000 wint om te investeren in zijn/haar bedrijf.

Op dit moment gaan we ervan uit dat de finale fysiek en op externe relatie buiten onze vereniging met publiek (op basis van kaartverkoop) zal gaan plaatsvinden. Na afloop wordt ook een borrel en diner bij ons op de sociëteit georganiseerd voor de jury, de finalisten en alle andere aanwezigen.


Mutua's Finest '21 - '22

Bas Spijkerboer - Praeses
Floor Geelen - Abactis
Job Flederus - Fiscus
Finn van Benthem - Acquisitie 
Laura van Gils - Acquisitie
Floor Weusten - Externe Relaties 
Joost van der Pouw - Externe Relaties
Nina Appelman - Promotie

Hier een link naar de editie van vorig jaar: https://www.youtube.com/watch?v=rIJodKXJ0xE&t=35s

U kunt ons bereiken via mutuasfinest@vindicat.nl of via 0655264472 of 0618060732 (algemene vragen).


Kort overzicht van de huidige agenda

4 maart Deadline inschrijvingen: Alle teams zullen zich inschrijven via een google forms om deel te nemen aan Mutua’s Finest 2022.

10 maart Deadline Pitch: Alle teams zullen een pitch opsturen van hun bedrijfsplan om vervolgens gekoppeld te worden aan de juiste coach.

24 maart Workshop 1: De eerste workshop voor de deelnemers zal plaatsvinden. Deze workshop wordt verzorgd door de Founder van The Smooth Brothers.

31 maart Workshop 2: De tweede workshop voor de deelnemers zal verzorgd worden door InnerCircle.

14 april Workshop 3: De derde workshop voor de deelnemers zal verzorgd worden door

21 april Workshop 4: De derde workshop voor de deelnemers zal verzorgd worden door Brenger.

26 april Eerste deadline bedrijfsplan: Deze zal aan een aantal eisen moeten voldoen (nadere toelichting volgt later).

10 mei Kennismaking Juryleden: Op deze dag komen de juryleden samen met Mutua’s Finest om kennis te maken en een verdere toelichting te geven op het event.

12 mei Workshop 5: De vijfde workshop voor de deelnemers zal verzorgd worden door PicNic.

17 mei Definitief bedrijfsplan & pitch: Deze zal aan een aantal eisen moeten voldoen (nadere toelichting volgt later).

19 mei Workshop 6: De zesde workshop voor de deelnemers zal bestaan uit een ‘’Pitch’’ workshop. In deze workshop kunnen de deelnemers zich voorbereiden op de finaledag!

5 juni Finaledag: De beste teams zullen nog eens hun pitch houden, maar nu voor een jury. Ook zal er publiek aanwezig zijn. De jury zal na het horen van alle pitches en een vragenronde met elkaar besluiten wie de winnaar is. De winnaar zal dan een prijzenpot van €5000 ontvangen om te kunnen investeren in zijn/haar bedrijf.