Persbericht Vindicat helpt Voedselbank

20 dec 2018

Persbericht Vindicat helpt Voedselbank

Het is alweer half december, vrolijke kerstlampjes versieren de straten en de spanning van het nieuwe jaar hangt in de lucht. Volgende week zullen vele gezinnen samen met vrienden of familie genieten van een kerstdiner. Helaas is dat niet voor iedereen de realiteit. Voor gezinnen die zijn aangesloten bij de Voedselbank is het vaak niet mogelijk om een speciale maaltijd op tafel te zetten, laat staan meerdere gangen bestaande uit onder andere verse vis of vlees.

Om deze gezinnen te helpen zetten 250 leden van Vindicat zich in. Vandaag en morgen zullen wij van 9 uur ’s ochtends tot 7 uur ‘s avonds kerstpakketten inzamelen bij verschillende supermarkten in Groningen voor de lokale Voedselbank. Wij zullen gezinnen die zijn aangesloten bij de Voedselbank helpen om een mooi kerstdiner te kunnen bereiden en tevens de eerste maanden van het nieuwe jaar door te komen. Dit doen we door klanten van de supermarkten te vragen om een extra product naar eigen invulling mee te nemen bij het boodschappen doen.

Het streven is om aan het einde van de actie 1000 kratten te hebben gevuld. We hebben er zin in en hopen op een mooi resultaat!

« terug naar het nieuwsoverzicht